Використання метрик, які хороші тільки на перший погляд

Приклад: 90% проданих нами автомобілів за 20 років все ще знаходяться на дорогах.

Здається, це дуже хороша марка, якщо машини настільки довговічні. Але можливо марка була створена лише 10 років тому? Це вже виглядає не так привабливо.

Заява про ефективність без порівняння з альтернативами

Приклад: це знеболювальне максимально ефективно позбавить Вас від головної болі. 

Немає сенсу говорити про ефективність продукту, не порівнюючи його з іншими, чи не так?

Гра з графіками та діаграмами

Приклад:

Презентация Apple

Розповідаючи про частку IPhone серед всіх смартвонів, Стів Джобс візуально обманув людей. Не дивлячись на те, що IPhone використовують 19,5% людей, ця частина виглядає на діаграмі більшою ніж частка “Інші” (21,2%).

Подача інформації без підтвердженняинформации без подтверждений

Приклад: після легалізації марихуани кількість її споживачів в Нідерландах істотно виросло.

Такі “факти” не варті нічого без підтвердження.

Точка відліку на графіку не нуль

Приклад:

График поддержки программы Obamacare

Різниця між показниками двох колонок лише 17%, але права виглядає втричі більшою.

Статистика представлена зацікавленою стороною

Приклад: ми протестували наш шампунь і дійшли до висновку, що він ефективніший ніж всі аналоги.

Тут навіть пояснення не потрібні. Зрозуміла справа, що до таких слів варто відноситись обережно.