Нинішня молодь не збирається витрачати своє життя на нудні офіси, і тим не менше – домагається успіху
Кожні 30 років відбувається зміна поколінь, що впливає на всі усталені бізнес-процеси в суспільстві. Про те, чим відрізняються люди, народжені в 1970-80-х від наступного покоління з 1990-2000-х, розповів співзасновник і СТО онлайн-маркетплейса для пошуку репетиторів Preply.com Дмитро Волошин.
Різні цінності
Теорія поколінь створена в 1991 році завдяки дослідженням американських вчених Нейла Хоува і Вільяма Штрауса. Незалежно один від одного вони прийшли до висновку, що той самий конфлікт поколінь виникає не тільки через відмінності у вихованні, але і завдяки потужному впливу глобальних тенденцій: науково-технічної революції, воєн, економічних змін. Вчені довели, що найважливіший період в житті людини – до 12-14 років, коли вона поглинає будь-яку інформацію ззовні і на основі цього формує свою свідомість.
Якщо порівнювати людей, чиє отроцтво довелося на кінець 1980 – початок 1990-х з їх ровесниками з 2005 року, то різниця буде колосальною.
“У мої 12 років основний бізнес хлопців був пов’язаний з розносом пошти та допомогою з викопування картоплі. Нинішні підлітки вже продають трафік в своїх стрімах і створюють сайти-шаблони на WordPress. Їм нема чого перевіряти себе на міцність фізичною працею, їх головні робочі інструменти – це інтелект і вміння бути високоефективним довше інших”, – говорить Кирило Бігай.
Омолодження бізнесу
Журнал Forbes довгі роки випускав рейтинг успішних підприємців і бізнесменів “30 under 30”, поки в 2012 році його обкладинку не зайняв канадський поп-співак Джастін Бібер. І справа зовсім не в тому, що видання з 100-річною історією стало виглядати несерйозно. Навпаки – воно показало свою сучасність і повну відсутність консерватизму з минулого, коли на обкладинки ставили тільки солідних бізнесменів з металургійної промисловості та політиків.
Американський інженер, дизайнер, фізик, футуролог, дослідник в області тімбілдінга, фаундер і CEO інноваційного стартапу Radicand Lab Грегорі Кресс розповів, що нове покоління не потребує самовираження через заняття лідерських позицій.
Ці люди більш практичні, вони народилися під час відсутності інформаційних заборон і кордонів. Їм важливо залишити слід в історії і неважливо як: об’єднуючись в групи або самостійно. Вони виросли на цитатах мільярдерів, які не закінчили Гарвард, а тому готові кинути навчання заради цікавого проекту. У 1992-му році 80% людей до 23 років мріяли про роботу з високим ступенем відповідальності, а 10 років по тому цей показник впав до 60%.
З телефоном в руках
Народжених у 2000-х називають поколінням «ЯЯЯ» (англ. «MeMeMe»). Ці хлопці і дівчата вже з перших років життя вміють гортати стрічку соціальних мереж і записувати ролики на Youtube. Для засновників IT-стартапів вони є цільовою аудиторією. Нашим батькам, особливо, якщо мова йде про пострадянський простір, дуже складно змусити себе освоювати нові технології. Тим більше у них рідко виникає бажання вивчати іноземну по Skype.
Сьогоднішні 30-річні відрізняються від “Generation MeMeMe”. Особливо це стосується способу життя. Ми пишаємося тим, що встигаємо поєднувати роботу, сім’ю, невеликий фріланс і заняття спортом, в той час як вчорашні випускники за одну лише годину встигають виконати половину наших денних завдань.
Професор психології університету Джорджії Кейт Кембл стверджує, що мілленіали не розвивають бізнес – вони займаються виключно своїм брендом. Це допомагає їм не концентруватися на одному проекті, а постійно шукати щось нове, виправдовуючи його якість своєю репутацією.
Мілленіали зі своєю науково-технічною революцією – це ковток свіжого повітря після важкого і депресивного періоду 90-х. Вони ще навчать усіх, як бути хорошим бізнесменом і працювати на благо суспільства і планети.