На які помилки у “Дій вдома” українці скаржаться найчастіше

29.09.2020

На які помилки у “Дій вдома” українці скаржаться найчастіше

«Версія продукту 1.0 була зроблена менше, ніж за тиждень. У ньому іноді виникали проблеми. Зараз готова версія 2.0, скоро буде ще одне оновлення», – обнадіяв користувачів «Дій вдома» міністр цифровий трансформації Михайло Федоров 5 вересня. У цей же день у Google Play з’явилося оновлення застосунку.

Але щось пішло не так. Користувачі продовжують писати сердиті відгуки про (не)функціонал «Дій вдома». Рейтинги застосунку в Google Play і App Store залишаються на рівні very bad.

 

Mind промоніторив скарги користувачів за останні місяці й виділив 9 багів, які, на думку користувачів, роблять застосунок даремним. Редакція скинула розробникам перелік проблем із прикладами відгуків по кожній і попросила розповісти, коли та як може бути усунутий кожен баг.

Через тиждень обіцянок «оперативно прокоментувати» в Мінцифрі повідомили, що розробники відмовляються відповідати на запит, мотивуючи це тим, що запитання некоректні: «Простіше кажучи, вони не розуміють, чого ви від них хочете. Можете надіслати більш конкретні запитання, а не копі-паст якогось трешу?» Під трешем малися на увазі думки користувачів «Дій вдома». Не поодинокі думки.

Після обміну люб’язностями редакції вдалося отримати коментарі щодо кількох багів. Публікуємо відповіді «без купюр». Також видання запросило в Мінцифри оцінку ефективності «Дій вдома». Відповіді також «надихнули».

Баг перший. Застосунок не розпізнає фото.

Раніше Михайло Федоров розповідав, що «Дій вдома» використовує технологію Face detection.

Користувачі ж вважають, що її версія, м’яко кажучи, не досконала: їм доводиться безліч разів фотографуватися, щоб програма розпізнала обличчя: «Уже 10 разів поспіль роблю фото-перевірку. Пише: «Фото не підтверджено». Уже всюди фото зробив. Освітлення різне спробував, нічого не допомагає. Таке відчуття, що розпізнавання облич (як і всю програму) робили «мамчині хакери». До речі, цей і ще один відгук зникли з Google Play після того, як Mind направив у Мінцифру запит із прикладами скарг.

У Мінцифрі запевняють, що проблема не в сирому ПЗ, а в помилках користувачів. «Люди робили фотографії в масках. Нейронна мережа не може розпізнати в такому випадку особу користувача. І люди дуже часто не розуміли, чому їхнє фото не приймає система», – раніше пояснював керівник департаменту розробки програмного забезпечення ДП «Дія» Євген Горбачов.

Mind засумнівався, що багато користувачів – настільки «чайники», і попросив прислати дані, скільки користувачів при авторизації робили фото в масці, а потім намагалися надіслати селфі без неї.

Коментар розробників: без відповіді.

Баг другий. Застосунок не «бачить» негативні результати аналізів на COVID-19.

Нагадаємо, ще 25 червня Кабмін дозволив тим, хто прибув з «червоної» зони не сидіти 14 днів на самоізоляції за умови здачі ПЛР-тесту й отримання негативного результату. Після чого сервіс «Дій вдома» мав повідомити користувачеві про припинення самоізоляції.

На практиці ж багато користувачів продовжують скаржитися, що після отримання негативних результатів з лабораторії застосунок змушує їх продовжувати робити селфі й залишатися вдома.

Коментар розробників: «Застосунок не може «бачити». Результати тестів вносить лабораторія, яка їх робила, у кабінет, розроблений ЦГЗ (Центром громадського здоров’я. – Mind). Застосунок матчить внесену ними інформацію за номером телефону автоматично. Якщо інформація внесена коректно – людина отримує повідомлення, що його самоізоляція припинена, і він може видалити застосунок».

Баг третій. Застосунок не підключається до інтернету.

Чимало скарг і на те, що «Дій вдома» періодично сповіщає про відсутність доступу в мережу. Хоча користувачі запевняють, що інші застосунки та сайти в цей час залишаються в онлайні на їхніх смартфонах.

Коментар розробників: «У разі відсутності зв’язку із сервером могла бути подібна помилка. Це давно виправлено».

Баг четвертий. Повідомлення без звуку.

«Повідомлення приходять беззвучно, що дуже нерозумно, коли головна мета програми – вчасно на них відповідати» – це ще один зниклий відгук після отримання Мінцифрою запиту Mind. Втім, тільки в Google Play видання знайшло 17 схожих скарг.

Коментар розробників: «Застосунок не видає звуків, а використовує стандартний функціонал push-нотифікацій, які видає телефон. Якщо на телефоні відключений звук і включено вібро, застосунок не може замість користувача його включити назад. Як включити звук на конкретному пристрої, описано в інструкції».

Баг п’ятий. Проблеми з визначенням геолокації.

Також чимало скарг на те, що застосунок періодично «губиться в просторі».

Коментар розробників: «Не зрозумів, де маячня, і не зрозумів запитання. Геолокація вноситися не руками, а знімається за супутниковими даними».

Баг шостий. Застосунок «втомлюється».

Користувачі повідомляють, що перші кілька днів «Дій вдома» працює нормально, а далі починає глючити.

Коментар розробників: «Застосунок не вміє втомлюватися. Не зрозумів запитання».

Баг сьомий. Застосунок не авторизирується на смартфонах із застарілими версіями Android.

Хоча розробники повідомляють у Google Play: «Необхідна версія Android – 4.4 і вище»

Коментар розробників: без відповіді.

Баг восьмий. Застосунок «бачив» SIM-карти тільки українських мобільних операторів.

Іноземці дивувалися, де вони можуть їх придбати до перетину кордону й чому в принципі зобов’язані купувати другу сімку та смартфон.

Коментар розробників: «З 5 вересня 2020 року застосунок підтримує реєстрацію на будь-який мобільний номер світу. Людина, що задає питання, хоч розуміє, про що запитує?».

Баг дев’ятий. Відсутність англомовної версії.

На цю «прогалину» раніше також було багато скарг від іноземців: «Мандрівнику потрібно з’ясувати, як перекласти застосунок, щоб використовувати його. Це складно, враховуючи, що не можна скопіювати текст, щоб вставити в перекладач».

Коментар розробників: «З 5 вересня 2020 року застосунок підтримує англійську мову. Людина, що задає питання, хоч розуміє, про що запитує?»

У пресслужбі Мінцифри доповнили: «У кожному випадку потрібно розбиратися індивідуально. Що ми й робимо за допомогою нашої служби підтримки».

«Дій вдома» – застосунок для запобігання поширенню COVID-19 в Україні», – це перша цитата з опису розробки в Google Play. Mind попросив Мінцифру оцінити ефективність досягнення цієї мети. У відомстві відповіли, що застосунком скористалися 420 000 людей.

Скільки цих користувачів були заражені коронавірусом? У міністерстві не знають відповіді на це запитання. «Ми не ведемо статистику заражень, застосунок – це інструмент для контролю самоізоляції. Компетентний журналіст повинен звернутися до епідеміологів». У пресслужбі Центру громадського здоров’я раніше повідомили Mind, що такі дані можуть бути тільки в розробника – Мінцифри. «Міністерство не передає їх нам. Якщо воно не веде такої статистики, навіщо ж тоді запустило застосунок?»

Скільки повідомлень із «Дій вдома» було передано в Нацполіцію? На це питання в Мінцифрі таки-відповіли: понад 100 000 потенційних порушень самоізоляції. Скільки з них були реальними, а не викликаними багами застосуноку – поки не відомо. У Нацполіціі вже більше тижня збирають запитувані дані про те, скільки штрафів виписано та на яку загальну суму.

, , , переглядів: 275

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *