Рівнянам: аферисти в… магазинах. Як нами маніпулюють в супермаркетах

06.02.2018

Рівнянам: аферисти в… магазинах. Як нами маніпулюють в супермаркетах

Як нас дурять супермаркети: 10 хитрощів, про які варто знати
Маркетологи використовують ці трюки, щоб змусити вас витратити гроші на те, що ви купувати не збиралися.

1. «Дивіться, яке смачненьке!»
Органи чуття – ось найбільші “друзі” маркетологів. «Не ходіть до магазину голодними!», Адже чим більше ви хочете їсти, тим більше непотрібного (але, звичайно ж, смачного) накупите. Але навіть якщо ви не голодні, у супермаркетів в запасі цілий ряд способів розбудити ваш апетит.
Наприклад, прекрасно зарекомендував себе запах свіжої випічки: він спокушає покупця витратити більшу суму.

Але один з найбільш потужних способів викликати бажання терміново купити що-небудь пожувати – безкоштовні дегустаційні зразки. Гостинно виставлені на столиках порційна ковбаска, хамон, шматочки сиру і фруктів вбивають відразу двох зайців. По-перше, вони пахнуть, ваблять і вам хочеться їх з’їсти … в сенсі, придбати. По-друге, безкоштовно почастувавшись, ви починаєте відчувати себе зобов’язаним віддячити магазин. Чим? Звичайно ж, покупкою!

2. Гіпноз музикою
Почули в супермаркеті бадьору музику – вмикайте уважність на максимум. Мелодії в швидкому темпі запускають там, де важливо підвищити кількість продажів. Дослідження Using Background Music to Affect the Behavior of Supermarket Shoppers, проведене Американською асоціацією маркетингу, доводить: енергійна музика провокує покупців на спонтанні покупки.
Несвідомо підлаштовуючись під драйвовий темп, ми складаємо у візок дорогі товари.
З іншого боку, повільна музика – це теж прийом. Магазини спеціально підбирають композиції з ритмом, який набагато повільніше середньої частоти серцебиття. Це змушує людей загальмовувати руху, довше затримуватися біля полиць, більше часу проводити в торговому залі і, як наслідок, більше купувати. Причому більше майже на 30% – так, зокрема, запевняє американський консультант з маркетингу і автор книги «Винесення мозку! Як маркетологи маніпулюють нашою свідомістю і змушують нас купувати те, що їм хочеться» Мартін Ліндстром.
Щоб убезпечити себе від подібного впливу музики, можна ходити по магазинам в навушниках, де грають ті композиції, які подобаються саме вам.

3. Кольорове оформлення
Люди «втягуються» в магазини, стіни і вхід яких з зовнішнього боку пофарбовані в теплі тони: червоний, оранжевий, жовтий. А ось всередині колірна ситуація змінюється: холодні відтінки в інтер’єрі – блакитний і зелений – змушують покупців витрачати більше. CNN, посилаючись на дослідження How color affects your spending, опубліковане в журналі Business Review, стверджує: в магазинах, оформлених в синьо-зелених відтінках, клієнти залишають на 15% більше грошей, ніж в тих, чиї стіни і стелажі пофарбовані в теплі кольори.
4. Дисконтні картки і програми лояльності
Ви думаєте, що дисконтні карти створені для вашої економії? Треба визнати, якоюсь мірою це правда.
Дисконтна карта прив’язує вас до конкретного супермаркету.
Вибираючи між двома абсолютно ідентичними магазинами, ви напевно підете в той, де у вас діє програма лояльності.
Карта стежить за вами
Тобто дає магазину інформацію про ваші купівельні звички. М’ясу яої цінової категорії ви надаєте перевагу? Як часто купуєте корм для собак? Вибираєте пральний порошок або гелеві капсули для прання?
Завдяки карті супермаркет знає про ваші витрати все і отримує можливість на них впливати.
Якщо вам коли-небудь отримували індивідуальні пропозиції типу «Купуйте шоколад на 100 гривень і отримаєте знижку 15%», ви розумієте, про що йдеться. Зрозуміло, пропозиція здається вигідною. Але вигідна перш за все магазину, який розкрутив вас на покупку більшого обсягу солодощів, ніж ви звикли.
Карта провокує вас витрачати більше
Багато супермаркетів нараховують бали за кожен витрачену в їх мережі гривню. Пізніше ці бали можна перевести в гроші, розплатившись накопиченим на касі. Вигідно? З одного боку, так. З іншого – ви самі не помічаєте, як магазин змушує вас витрачати більше, щоб накопичити побільше балів-бонусів.
5. Товари-приманки
«Купуй 10 штук всього за 75 гривень!» – старий маркетинговий прийом. Багато хто клює на таку пропозицію, в результаті закуповуючи більше продуктів, ніж їм необхідно.
Але є і більш тонкі маніпуляції. Магазин пропонує якийсь популярний товар за дійсно хорошою ціною. Наприклад, м’ясо в сезон шашликів або велику пачку підгузників відомої марки. Це приманка. Вигідний товар активно рекламується, щоб змусити покупців зазирнути в конкретний супермаркет. Але якщо вже зайшов в торговий зал за м’ясом або підгузниками, чому б не купити щось ще? Ось на цих супутніх покупках магазин і робить касу. Вигода, яку він втрачає на приманки, окупається тими додатковими грошима, які покупці залишають в супермаркеті.

6. Комбінація товарів (набори)
Деякі комбо-поєднання очевидні, наприклад шампунь і бальзам-ополіскувач. Деякі – більш тонкі, наприклад одноразові пластикові тарілки і красиві паперові серветки, здатні прикрасити стіл. Нам здається, ніби серветки ми вирішили купити самостійно – ну правда ж, відмінний спосіб недорого і швидко створити атмосферу свята на столику для пікніка! Але насправді ваша нібито спонтанна покупка була заздалегідь спрогнозованою.
Постарайтеся зосередитися на покупках, які потрібні саме вам. Якщо рука тягнеться до товару, який ви секунду назад ще не планували купувати, просто запитайте себе: «А це мені справді потрібно? А я не можу купити це наступного разу, коли дійсно запланую покупку? А у мене вдома є місце, щоб зберігати це? »
7. Упаковка, в якій продукти швидко псуються
Свіжий хліб часто продають в паперовому пакеті. Гарно? Факт. Але не практично: хліб в такій упаковці швидко засохне, а вам доведеться знову йти в магазин. Це теж є одним з маркетингових прийомів. Тому після повернення з супермаркету постарайтеся перепакувати покупки так, щоб вони зберегли свіжість якомога довше. Не довіряйте в цьому плані супермаркетам.
8. Товари з додатковою цінністю
Як супермаркети грають з цінами, піднімаючи на рівень очей ті продукти, які особливо хочеться продати, і опускаючи майже на рівень підлоги невигідні для магазину недорогі товари. І ефект «магічної дев’ятки», коли продукт з ціною 199 грн здається покупцям більш вигідною покупкою, ніж продукт за 200 грн, теж добре відомий.
9. Стійки біля кас
Навіть якщо вам здається, що ви прорвалися, не зробили імпульсивних покупок і перемогли супермаркет, не варто розслаблятися. Одне з найважливіших випробувань ще попереду: воно підстерігає вас на касі.
Саме тут маркетологи розміщують дорогі і не завжди потрібні дрібниці: шоколадки, желейні цукерки в яскравих упаковках, морозиво, вологі серветки, дезінфікуючі гелі для рук, презервативи тощо. Розрахунок робиться на те, що ви, втомившись від прийняття рішень в торговому залі, на касі розслабитеся і купите собі щось. І це працює.


Загалом дрібниці на стійках біля касових стрічок можна вважати турботою магазину про покупця: ви, може, і забули про те, що вам потрібні вологі серветки, а тут – ось вони! Але це фікція. Якби ви повернулися назад в торговий зал, ви б виявили аналогічні серветки за ціною в півтора рази нижче. Але повертатися вам незручно. Тому ви купуєте товар за завищеною ціною, черговий раз стаючи постачальником «золотого руна» для магазинів.

10. Супермаркети змушують нас асоціювати червоний колір зі знижками

Найчастіше супермаркети вже зовні завішані рекламою, на якій можна побачити виділені кольором знижки. У нашій свідомості червоний цінник вже давно асоціюється зі зниженням ціни.

Однак варто бути уважним: не завжди такі кольорові цінники означають більш вигідні покупки. Ціна може бути знижена незначно або навіть часом взагалі залишатися незмінною. Але при цьому споживач все одно налаштований купити товари з такими цінниками через асоціації.

 

 

 

 

, , переглядів: 1 911


Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *