Крадіжка акаунтів у соціальних мережах – не рідкість. Шахраї зламують обліковий запис, а далі від імені користувача поширюють неправдиву інформацію, просять переказати кошти на банківський рахунок на лікування чи в борг, шантажують власника сторінки.
ЯК ДІЮТЬ ШАХРАЇ?
Як зазначають у кіберполіції, найрозповсюдженішим незаконним способом отримати дані користувачів соціальних мереж є спонукання людей робити певні дії, наприклад, переходити на невідомі сайти за посиланнями та вказувати персональні дані.
Користувач може отримати повідомлення від імені адміністрації Facebook чи Instagram із вимогою проходження додаткової перевірки для підтвердження того, що саме він є власником акаунту. Нічого не підозрюючи, власник сторінки вказує поштову скриньку, за якою закріплено обліковий запис, і паролі.
Отримавши доступ до сторінки в соцмережах шахраї можуть від імені користувача поширювати неправдиву інформацію, просити переказати кошти на банківський рахунок на лікування у зв’язку з серйозним захворюванням чи в борг, шантажувати власника сторінки.
Тому ВАРТО ПАМ’ЯТАТИ, що Facebook чи Instagram ніколи не надсилають повідомлення в месенджер. Вони приходять або на пошту, або в панель сповіщень.
Окрім того, від соціальних мереж користувачі ніколи не отримають посилання, за якими потрібно негайно перейти.
ЯК ЗАХИСТИТИСЯ?
Справжні дані
Не потрібно використовувати чужі поштову скриньку чи номер телефону, адже тоді користувач не зможе довести, що профіль дійсно належить йому.
Також не можна розголошувати персональні дані третім особам.
Складний пароль
Потрібно мати один пароль до одного акаунту, він має бути складним і складатися з великих і малих літер, символів та цифр.
Двоетапна перевірка
Варто встановити двоетапну перевірку за допомогою повідомлення на телефон чи поштову скриньку, можна пов’язати акаунти різних соціальних мереж, наприклад, Instagram і Facebook.
Захист пошти
Оскільки соціальні сторінки користувач реєструє через поштову скриньку, тому і її потрібно захистити двоетапною ідентифікацією та надійним паролем.
Надійні посилання
Не потрібно переходити за підозрілими посиланнями, навіть якщо їх надсилають знайомі (їхні акаунти можуть бути зламані), чи встановлювати неперевірені застосунки.
Не треба довіряти підозрілим повідомленням від імені адміністрації Facebook чи Instagram, у яких від користувача вимагають надати дані доступу до сторінки чи перейти за лінком.
Власні пристрої
Не слід заходити у свої сторінки в соціальних мережах із чужого пристрою.
На власні пристрої (телефон, планшет, комп’ютер) мають бути встановлені паролі.
Окрім того, не варто прив’язувати до облікового запису банківську картку чи інтернет-гаманець. Також потрібно періодично чистити історію браузера, зокрема вкладку «Безпека», де зберігаються паролі.
ЩО РОБИТИ, ЯКЩО АКАУНТ ЗЛАМАЛИ?
Необхідно звернутися до технічної підтримки соціальної мережі.
Якщо сторінку не вдається відновити самостійно, можна звернутися за допомогою до IT-спеціалістів.
Про крадіжку акаунту варто повідомити кіберполіцію, заповнивши онлайн-форму на сайті: https://ticket.cyberpolice.gov.ua