Психологія стилю: навіщо люди слідкують за модою?

27.04.2017

Психологія стилю: навіщо люди слідкують за модою?

Сьогодні мода впевнено стоїть на трьох китах: гармонія, пропорція та конструкція. Почалося все в далеких 70-тих, коли амбіційна й творча молодь прийшла до світу моди, кожен з них був на той час екзотичною «вискочкою». Зараз їх впізнають, як творців відомих брендів. Вони хотіли бачити шрами, незавершеність, чистоту та вірили в її досконалість. Таким чином вони намагалися передати західній свідомості нове світосприйняття. Відтоді в нашій культурі, почали шукати в кожному рукотворному творі ідеальні риси ренесансу або, на худий кінець, золотий перетин.

Та поговоримо не про інсайдерів, а про звичайних людей. Європейці навчились працювати не з самим тілом, а з проміжком між ним і одягом. Цей підхід перетворював придумані ними речі в інструмент створення нової людини, не пов’язаної умовностями статевої ідентифікації та антропоморфності. Так мистецтво, а разом з ним і мода виявилися в непримиренній суперечності з раціональністю і красою гармонії.

Безсумнівно, людина повинна отримувати задоволення від одягу, яку вона одягає. Далеко не все одно, як вона одягається, і які речі носить на роботу чи на прогулянку. Одягаючись стильно та гармонійно або навпаки непомітно і блякло, людина впливає на власне життя. Для прикладу, варто згадати відомий всім факт, що людина, одягнена красиво і зі смаком, в будь-якому віці сприймається серйозніше, будь то в особистому житті чи в кар’єрі.

За словами психологів, людина приходить в цей світ без критеріїв самооцінки, вона не має уявлення, як себе вести. Змушена орієнтуватися в першу чергу на досвід оточуючих людей і їх оцінки її, як особистості. В кінцевому підсумку, самооцінка може сформуватися, як позитивна, так і негативна.

З’ясувалося, що багато сучасників при описі свого Я, більш спираються на зовнішні ознаки успішності, ніж на свої внутрішні орієнтири. Брендовий одяг вони носять, щоб відповідати статусу, щоб отримати схвалення інших членів своєї соціальної групи. Психологи кажуть, що такі люди дуже залежать від думки та оцінки інших. Проте в той же час, подобаються собі.

Найчастіше зовнішніми атрибутами замінюють внутрішню роботу над особистісним зростанням: усвідомленням і формуванням цінностей, життєвих смислів, пріоритетів. З усього цього і складається власна ідентичність. Як відомо, будь-який бренд володіє набором цінностей. Зазвичай, вони збігаються з цінностями покупця. Тоді все гармонійно.

Крім того, є категорія людей, які купують брендові речі, щоб досягти чогось. Наприклад, потрібно купити сумку від відомого модельєра, щоб піти на співбесіду. Їм здається, що без сумки їх не так оцінять – «я буду виглядати занадто просто».

Звичайно, це зовсім не означає, що актуальний одяг носити не потрібно і до всіх людей, одягненим від кращих модельєрів, ставитися з підозрою. Ні, красиві речі прикрашають будь-яку людину, надають зовсім інші відчуття, дозволяють відчувати себе ефектними і привабливими.
До того ж зараз не обов’язково витрачати багато часу в пошуках бутиків або виїжджати за кордон.

У мережі нескладно знайти, наприклад, інтернет-магазин з широким асортиментом товарів, зручними умовами оплати, доставки та повернення. І багато людей користуються послугами таких магазинів не для того, щоб самоствердитися, а просто тому, що це красиво, зручно і якісно.
Тому що мода – це вписуватись в сучасність. Це означає, що людина здатна отримати і розпізнати сигнал, який посилає життя. Увага: не хтось авторитетний, а життя. Дизайнери і всі інші – просто провідники цього повідомлення.

Посилати неправильний сигнал – непродуктивно, і з точки зору спілкування, і роботи, і любові, і всього іншого. До речі, і «завищений» сигнал посилати теж непродуктивно, при спілкуванні обман негайно з’ясується. Втім, на мій погляд, неправильний сигнал не можна здійснити: той, що посланий і є правильний, він відображає людини з його розумінням свого місця і світу на даний момент.

 

Джерела: Harper’sBazaar .

, , переглядів: 1 542

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *