Як вибрати й обкатати зимову гуму

12.12.2014

Як вибрати й обкатати зимову гуму

 

 Деякі водії досі не поспішають «перевзувати» свої автомобілі в зимову гуму, незважаючи на те, що надворі давно зима, хоч і малосніжна. Але вже перший слабенький сніжок і перша ожеледиця різко збільшують кількість аварій. Частина з них – через те, що на машинах літні, до того ж “лисі” покришки.


Вибір зимової гуми – питання непросте і не завжди однозначне. В основному це залежить від погодних умов, що переважають у конкретному регіоні. 

 

Всесезонна гума

 


Що стосується всесезонної “гуми”, як варіанту на весь рік і як компромісу між «зимовими» і «літніми» шинами, на перший погляд він може здатися досить привабливим. Але очікувати хороших результатів від «всесезонки» при різних погодних умовах, і при різному стані дорожнього покриття, не варто.
 
Іноді автовласники вибирають “всесезонку” з міркувань економії, вважаючи, що один комплект завжди дешевше двох. Але при цьому не враховують, що поки закінчиться ресурс зимової та літньої гуми, доведеться замінити всі ті ж два комплекти «всесезонки».

 

Шипована гума


При виборі зимових коліс доводиться робити вибір між шипованими шинами і нешипованими. Шиповані покришки здатні значно збільшити коефіцієнт зчеплення з дорожнім покриттям, за допомогою шипів. Причому виробники автомобільних шин постійно оптимізують форму шипів, їх посадку, домагаючись максимально надійного їх утримання.
 

Обкатка шипованої гуми

Нещодавно встановлену шиповану гуму фахівці радять “обкатати”, щоб шипи нібиби “встали на своє місце” у шині. Для цього потрібно кілька сотень кілометрів проїхати плавно, без різких прискорень і гальмувань, без пробуксовки і не перевищуючи швидкості 60-70 км/год. Особливо потрібно бути уважним, якщо ваш автомобіль оснащений системою АБС. При русі по сухому покриттю у таких автомобілів, що їдуть “на шипах”, значно збільшується гальмівний шлях, і водієві буває важко до цього звикнути.

Встановити на автомобіль нешиповані зимові шини можна, тільки якщо у вашій місцевості мокрий сніг лежить на дорозі майже всю зиму, або снігу часто взагалі немає. У такому випадку варіант нешипованних зимових шин буде кращий, бо шиповані шини малоефективні при розгоні й гальмуванні на асфальті, вони призводять до зменшення коефіцієнта зчеплення з дорожнім покриттям і погіршують керованість автомобілем.

 

Автогума- “липучка”

Не так давно з`явилися нешиповані шини, так звані “липучки”. Протектор таких шин покритий тонкими ламелями. Шини “липучки” ведуть себе на слизькій дорозі майже так само, як шиповані шини.

Коли потрібно “перевзувати” автомобіль в зимову “гуму”? Виробники шин рекомендують це робити не перед тим, як має випасти перший сніг. А ще при зниженні середньодобової температури до +5 градусів. Саме при такій температурі літні шини починають втрачати еластичність, відповідно знижуються їх властивості зчеплення з асфальтом.

, , , , , переглядів: 459

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *