Два за ціною одного

Ключове правило супермаркетів — не працювати собі у збиток. Якщо вам пропонують два товари за ціною одного або з істотною знижкою, не спокушайтеся. Один із продуктів точно відрізняється вкрай низькою якістю, а його оптова ціна становить справжні копійки.

Другий варіант — термін придатності у покупки, яка дісталася майже задарма, закінчується за лічені дні або навіть години. Якщо ви любите брати участь у подібних акціях, обов’язково почитайте етикетки на обох товарах — можливо, ви будете сильно здивовані.

Ще один цікавий і цілком невинний хід — вказувати ціну за 100 грамів, а не за кілограми. У цьому разі спрацьовує чиста психологія. Навіть найбільш нервовий покупець спокійно і навіть прихильно поставиться до цифри 130, яка написана на ціннику, а ось число 1300 здатне налякати його або навіть втекти подалі.

(Не) функціональна упаковка

Якщо стоїть вибір між звичайною буханкою хліба і тією, яка красиво нарізана і упакована в пакет, більшість покупців віддадуть перевагу другому варіанту. Красиво, обережно і функціонально, чи не так? Насправді хліб у такій тарі швидко засохне або запліснявіє, і вам знову доведеться йти в магазин.

Особлива історія — брендовані екосумки. Вони дійсно зменшують використання поліетиленових пакетів, але себе власники супермаркетів теж не ображають. Вони отримують лояльність покупців, “заточених” під здоровий спосіб життя, а також ходячу рекламу.

Зайвий товар у чеку

Подібний фокус найчастіше проробляють продавці напередодні свят, коли покупці змітають з прилавків дорогі продукти, а в чеках стоять чотиризначні або п’ятизначні цифри. Клієнту просто додатково добивають один-два товари, не найдорожчі і не дуже помітні. Розрахунок робиться на те, що в передсвятковій суєті людина не буде перевіряти перелік покупок, а просто викине чек у найближчий смітник.

Великий брат стежить за вами

До дисконтних і бонусних карт ми ставимося цілком прихильно, адже вони дозволяють добре заощадити. Але в реальності подібні програми переслідують інші цілі. Вони прив’язують вас до одного магазину і дозволяють стежити за вашим життям. Це схоже на конспірологічну теорію, але працює саме так.

Наприклад, якщо щотижня ви купуєте упаковку кави однієї марки, через місяць вам прийде повідомлення про акцію “дві пачки кави за ціною однієї”. Імовірність того, що ви підете в магазин, дуже висока, а решта — справа техніки і маркетингу.

Товари-приманки

Приманок, на які клюють простодушні покупці, в арсеналі маркетологів дуже багато. Найвідоміша — так звана магічна дев’ятка, коли продукт коштує не 100, а 99 грн. Великою популярністю користуються товари, які буквально кричать: “Купи мене!”. Зазвичай, це вказівка “Без ГМО”, рідше зустрічаються більш креативні написи. Наприклад “20% від ціни цього товару піде на благодійність” або “Продукція вітчизняного виробника”. Таким чином, ви отримуєте додаткову мотивацію для здійснення покупки, а власники супермаркетів — очікуваний дохід.

Доповнюють покупки

Сюди відносяться ланцюжки товарів, які маркетологи називають комбо. Це шампуні і бальзами-ополіскувачі, зубні пасти і щітки, памперси і брязкальця. У продуктових магазинах подібне явище теж широко поширене.

Наприклад, ви купуєте пачку чаю, а поруч кондитерський виріб у яскравій упаковці. Вам відразу ж приходить думка, що ввечері не завадило б попити чайку з вафлями, печивом або цукерками, і рука сама тягнеться за товаром. Якщо ви вважаєте, що подумали про приємне чаювання абсолютно випадково, поспішаємо вас повідомити — все було задумано і розраховано заздалегідь.

Прострочення в готовому вигляді

Кулінарні відділення у великих супермаркетах необхідно обходити стороною, а ще краще бігти від них, не оглядаючись. Досвідчені кухарі і продавці можуть розповісти багато про продукти, з яких готують апетитні страви.

Синюватих птахів обмазують спеціями і засмажують на грилі, після чого вони перетворюються в курей з апетитною хрусткою скоринкою. Прострочену ковбасу ріжуть у салати і маскують майонезом, несвіже м’ясо перекручують у фарш і начиняють ним рум’яні пиріжки. Загалом, якщо ви цінуєте свій шлунок, краще віддайте перевагу домашній кухні або перевіреному кафе. Прожити без супермаркетів міський житель не зможе, та й ми не закликаємо відмовитися від необхідних покупок. Просто будьте уважні, а коли ваша рука вкотре потягнеться за товаром, запитайте себе: “А чи дійсно це мені потрібно?”.