Здолбунів – місто народжене залізницею

19.07.2019

Залізнична вітка Козятин – Здолбунів – Ковель – Граєво, що є частиною міжнародного залізничного сполучення Київ – Брест-Литовськ, була побудована у 1873 р. Тоді ж прокладено колію до Радивилова із виходом на Львів, збудовано станцію та паровозне депо.

Невеличкий населений пункт почав оживати. Якщо 1897 р. у Здолбунові було приблизно 4,7 тисяч жителів, то вже у 1910-му кількість мешканців подвоїлася. Нині населення міста становить 25 тис. осіб. А сам Здолбунів перетворився на великий залізничний вузол, розташований на сходженні віток Шепетівка – Здолбунів, Здолбунів – Красне та Здолбунів – Ковель. Більше того, до 80% вантажів, що надходять із Південно-Західної на Львівську залізницю, прямують саме через цю станцію.

Що ж до пасажирського сполучення, то через місто курсують поїзди в напрямках Києва, Львова, Ужгорода, Івано-Франківська, Трускавця, Одеси, Запоріжжя, Дніпра, Новоолексіївки, Ковеля, Харкова, Миколаєва. У міжнародному сполученні – до польського Хелма, Москви та білоруського міста Могилів. Що цікаво, саме на вокзалі станції Здолбунів у пасажирські поїзди здійснюють посадку не тільки мешканці Рівненської області, а й самого обласного міста. Адже на станції Рівне не буває багато пасажирських поїздів.

Начальник ремонтного вагонного депо Здолбунів Йосип Гаврищак розказав: «Майже кожна родина у Здолбунові пов’язана із залізницею. Це – відносно невелике містечко, але з дуже великою кількістю залізничних підрозділів. Тут і вагонне, локомотивне й моторвагонне депо, пожежний і відбудовний поїзди, велика станція, дистанція сигналізації та зв’язку й багато інших. Тому тут багато династій залізничників. Вочевидь, великою мірою цьому сприяла побудова ще у 1877 р. залізничного училища. Це перший навчальний заклад, де місцева молодь здобувала майбутній фах». До слова, й зараз популярний серед мешканців міста і навколишніх сіл навчальний заклад готує для залізниці машиністів тепловозів, слюсарів із ремонту рухомого складу, складачів поїздів, монтерів колії, слюсарів із ремонту колійних машин та механізмів.

Зауважимо, що майже всі залізничні підрозділи Здолбунова, крім своєї профільної діяльності (ремонту та експлуатації вагонів), тягового рухомого складу, колій тощо, є найактивнішими волонтерами. Залізничники як тільки можуть допомагають воїнам ООС (АТО) на Луганщині та Донеччині. Саме здолбунівські залізничники одними з перших на всій мережі Укрзалізниці почали виготовляти у вільний від роботи час зі старих контейнерів криївки, а пізніше – твердопаливні пічки «буржуйки». Коли ж побутові умови на передовій значно покращилися, залізничники освоїли й ремонт військової техніки: БМП і БТР. Відтак щороку відправляють на Схід по кілька одиниць капітально відремонтованих бойових машин.

Прес-служба Укрзалізниці

, , , , переглядів: 3 345

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *