В Україні можуть запровадити податок на Facebook

08.10.2020

В Україні можуть запровадити податок на Facebook

У Раді зареєстровано законопроект № 4184, яким пропонується збільшити доходи Держбюджету від податку на додану вартість за рахунок залучення до оподаткування нерезидентів, що надають в Україні електронні послуги.

Законопроектом пропонується доповнити Податковий кодекс нормами щодо скасування оподаткування доходів, отриманих нерезидентами у вигляді виплати за виробництво та/або розповсюдження реклами та нормами щодо оподаткування ПДВ операцій з постачання нерезидентами електронних послуг фізичним особам.

Автори проекту відзначили, що встановлення особливих правил оподаткування ПДВ електронних послуг стає звичною практикою в іноземних державах, наприклад в країнах Європейського Союзу, Австралії, Білорусі, Казахстані, Росії тощо.

Та наводять приклад, що запровадження такого податку в РФ з 1 січня 2017 року (на цифровий контент, послуги зберігання та обробки інформації, реєстрації доменів і хостингу для Apple Distribution International, Google Commerce, Microsoft Ireland, Netflix International B.V., Wargaming Group, Bloomberg, Alibaba, Booking.com та ін.) призвело до значних надходжень до бюджету, зокрема, у 2017 році – 9,4 млдр. руб., у 2018 – 12 млдр. руб., у І кварталі 2019 – 12 млдр. руб.

Аналогічні податкові правила введені в Республіці Білорусь у 2018 році. Таким чином, для України є актуальним створення передумов для адміністрування податку на додану вартість при оподаткуванні електронних послуг фізичним особам, що постачаються нерезидентами.

Отже, нерезиденти, що надають фізичним особам електронні послуги, місце постачання яких розташовано на митній території Україні, будут платниками ПДВ за ставкою 20%.

Електронними послугами вважатимуться послуги, які постачаються через інтернет, автоматизовано, за допомогою інформаційних технологій та переважно без втручання людини. До таких послуг, зокрема, але не виключно, належать:

а) постачання зображень або текстів, в тому числі фотографій, електронних книжок та журналів;

б) постачання аудіовізуальних творів, відео на замовлення, ігор, азартні ігри, включаючи постачання послуг з участі в таких іграх;

в) надання доступу до інформаційних, комерційних, освітніх та розважальних електронних ресурсів та інших подібних ресурсів;

г) надання у користування хмарних технологій для розміщення даних;

ґ) постачання (передача прав на використання) програмного забезпечення та оновлень до нього, а також дистанційне обслуговування програмного забезпечення та електронного обладнання;

д) надання рекламних послуг в мережі «Інтернет», мобільних додатках та інших електронних ресурсах.

 

, , , переглядів: 553

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *